maandag 5 mei 2008

Terry Pratchett - Monstrous regiment



Net in mijn blog gezien dat het alweer ruim 3,5 jaar geleden was dat ik voor het laatst een Pratchett las. Maar dat zegt niets. Ik heb namelijk weer genoten. En veel gelachen.

Dit maal is een klein berglandje de plaats van ontmoeting, Borogravia geheten, dat in oorlog is met het buurland Zlobenia. Borogravia is een macholand, waar vrouwen niets mogen.

Polly wil haar broer zoeken die verdwenen is in de oorlog. Daarom verkleedt ze zich als jongen en meldt zich aan bij het leger. Ze blijkt niet het enige meisje te zijn dat op deze manier zoekt naar een verloren gewaande geliefde. Ze mogen natuurlijk niet ontdekt worden!

De oorlog komt Ankh-Morpork slecht uit want het verstoort de communicatielijnen. Daarom wordt Sam Vimes als speciale gezant gestuurd om voor een oplossing te zorgen.

Wederom hilarisch!

5 opmerkingen:

Linn zei

Dit is een boek dat mij niet direct aanspreekt om te lezen. Misschien moet ik het toch wel eens proberen want heel vaak zijn boeken die mij op het eerste zicht niets zeiden favorieten geworden.

Elsje zei

Ach Evelien, dit is deel 27 (echt!)van de serie, niet hiermee beginnen hoor anders snap je heel veel van de grapjes niet... Ik ken overigens veel mensen die Pratchett niet te pruimen vinden, maar even zovelen die er, net als ik, van genieten hoe hij met de taal speelt...

Linn zei

Deel 27, amai!?

Ik heb hier zonet trouwens je hele archief in een sneltempo doorgenomen. Gewoon eens gekeken of er boeken waren die je beschreef die ik ook al gelezen had. Het waren er een vijftal. Bij drie, geloof if, heb ik een reactie achtergelaten.

Elsje zei

@evelien: ik zag je reacties binnenkomen. Leuk, een echte lezer op mijn leesblog (in alle opzichten :-)).

Vraagje waarmee ik zit: zou het jou helpen als ik een soort sterrensysteem zou gebruiken als label zodat je direct Elsjes favorieten zou kunnen zien?

Linn zei

Dat zou inderdaad wel handig en leuk zijn.

Ik ga in ieder geval, wanneer ik eens meer tijd heb, eens meer aandachtig je posts bekijken en dan schrijf ik neer welke boeken ik zelf ook wel wil lezen.